Google

Wednesday, February 13, 2019

zu Hause - zuhause - Zuhause

How do you write it correctly?
  • Ich bin zuhause.
  • Ich bin zu Hause.
  • Ich bin Zuhause.

zuhause and zu Hause are adverbs and mean at home
das Zuhause it´s a noun at means my home
  • Ich bin zuhause. 
  • Ich bin zu Hause.
  • Ich bin Zuhause. = I am my home (it does not make sense).
But we could say:

Mein neues Zuhause ist schön = My new home is nice.
Obdachlose haben kein Zuause = Homeless have no home.
Bayern ist mein Zuhause = Bavaria is my home.

Kevin ist allein zu Hause = Kevin is home alone.
Bei meinen Freunden fühle ich mich wie zu Hause = At my friends I am feeling like at home.
Immer mehr Menschen arbeiten von zu Hause aus = More and more people are working from home.

And now let´s do an exercise together:



No comments :

Post a Comment